KDE's Kmail replies

Martijn van de Streek martijn op foodfight.org
Do Okt 11 08:23:19 UTC 2007

On Thu, 11 Oct 2007, robert op xs4some.org wrote:

> Het is nobel van KMail dat het 'juist quote', maar helaas is 95% van de
> mensen gewend aan de Outlook-manier van quoten.

Dat veel mensen het doen betekent niet dat het goed is :)
En mensen snappen "goed" quoten echt wel.. ook als ze toevallig
"outlook-quotes" gewend zjn.

> Dit zorgt dus ook voor problemen / miscommunicatie in emails die ik verstuur.

Misschien is kmail dan niet het mailprogramma wat je zoekt.. probeer
eens een ander programma..

> (Daarnaast valt er voor beide manieren wel iets te zeggen; ik hoef bij
> een reply op mijn email niet mijn hele eigen email meer te zien om te
> weten waar het over gaat. Dus het antwoord bovenaan. Maar dat is voer
> voor een discussie die we elders kunnen voeren ... :) )

In een 1-op-1 discussie is dat inderdaad te doen, maar als je met een
groep mensen mailt, wordt het snel(ler) onduidelijk, zeker als je iemand
pas later bij de discussie betrekt en/of zelden tot nooit "oude"
berichten van onderaan de mail weghaalt. Ik krijg vaak van die mailtjes
met alleen "Kun jij dit regelen?" bovenaan, en dan zo'n hele mailthread
eronder.. meestal moet ik dan "Wat precies?" antwoorden, omdat dat
gewoon niet te vinden is voor mij (als buitenstaander).

En als je een tijdje later nog eens naar zo'n mail kijkt (en het niet
meer "in je hoofd" zit, omdat je alweer met iets anders bezig bent),
moet je de hele mail "omgekeerd" gaan doorlezen, en de helft gelijk
vergeten omdat het daar niet om gaat.