vervanger voor hema-albumprintservice-software?

Matthijs ten Kate ubuntu op tenkate.net
Ma Okt 8 06:09:01 UTC 2007

Martijn, bedankt voor je antwoord.

Op maandag 08-10-2007 om 06:39 uur [tijdzone +0200], schreef Martijn van
de Streek:

> Heb je al geprobeerd de software in Wine te draaien? Vorig jaar werkte
> dat al vrij OK, ik neem aan dat het alleen maar beter geworden is.

Ik heb dit in het verleden inderdaad met Wine gedaan, dat ging goed tot
aan het moment dat je de foto's + indeling wilde verzenden. Er volgde
hier (na uploaden) een leuke foutmelding waarbij de bestelling verloren
ging.
De laatste versie van de software heb ik gister geprobeerd met Wine
0.9.33 (standaard Feisty versie afaik) en dit werkt qua installeren
prima. Echter zodra je de software opstrart krijg ik de volgende
foutmelding:

Access violation at address 004610B8 in module 'apc.exe'. Read of
address 00000000.

Ik heb hierna nog de software van albumprinter.nl geprobeerd (lijkt om
vrijwel dezelfde software te gaan, waarschijnlijk maken meerdere
bedrijven gebruik van hetzelfde, licht aangepaste pakket):

Access violation at address 004692D4 in module 'apc.exe'. Read of
address 00000000.

Tenslotte nog die van TNT post (een iets kleinere (oudere?) versie maar
lijkt er wederom zeer sterk op:

Access violation at address 004610B8 in module 'apc.exe'. Read of
address 00000000.

Kortom - drama.

> - Start de albumsoftware via Toepassingen -> Wine -> Programs -> Hema
>   Album Software Advanced

Mja... bij mij met Wine 0.9.33 komt er helemaal niets in het menu
terecht, ik moet alles los met 'wine ./apc.exe' opstarten in de
betreffende dirs.
Slordig, maar niet onoverkomelijk, ware het niet dat de boel daarna dus
alsnog crasht.

Dus tenzij iemand nog een goede oplossing heeft voor bovenstaande
problemen, blijf ik op zoek naar een volwaardige vervanger.

Groet,

Matthijs