dpkg was interupted

Roel Barelds roel.barelds op hccnet.nl
Zo Nov 25 17:22:41 UTC 2007

Hallo,

Ik ben een nieuwe ubuntu gebruiker en nog niet goed op de hoogte van
linux. Het volgende is mijn probleem:

Als ik een nieuw programma aanvink en daarna op selektie-
wijzigen-doorvoeren-toepassen klik moet ik daarna mijn wachtwoord
ingeven. Daarna komt er een foutscherm met de mededeling:

er is een fout opgetreden; de volgende details zijn beschikbaar
E: dpkg was interupted you must manually run -dpkg- configure-a' to
correct the problem
E: cache>open ( ) failed please report

Nu weet ik niet hoe en waar ik dit moet herstellen.

Ik heb wel het een en ander geprobeerd dwz. op internet dpkg+manually
ingegeven waarna er een Url bij was die een aantal codes met sudo gaf
die in Terminal mosten worden ingetyped. Daarna werd mijn wachtwoord
gevraagd en gebeurde er vervolgens niets.

Ook heb ik de recovery mode geprobeerd in de hoop dat een en ander zich
automatisch zal herstellen maar ook dit is niet gelukt.

Kan ik het bestaande ubuntu overschreven worden door een nieuw te
installeren ubuntu, of krijg je dan 2 installaties naast of door elkaar ??

IK heb twee besturingssystemen t.w. Ubuntu en Windows XP

vriendelijke groeten

Roel Barelds