partities aanpassen en partities verwijderen

Vincent imnotb op gmail.com
Vr Nov 16 20:56:45 UTC 2007

On 16/11/2007, herbert <katleen.herbert op scarlet.be> wrote:

>  <Als je een aparte /home partitie wilt maken selecteer je "Manual".
>
> Als ik Manual geselecteerd heb, hoe maak ik dan een home partitie ?
>
> --
> Herbert

Van mijn installatieprocedure [1]:
Eerst selecteer je de bestaande partities die je wilt verwijderen (ik had
[2]), en dan (volgens mij met de rechtermuisknop erop klikken) dus
verwijderen. Dan kun je in de vrijgekomen ruimte een /-partitie, een
/home-partitie (allebei met ext3 als bestandssysteem, tenzij je bewust iets
anders wilt) en een "swap"-partitie, zie [3]. Het wordt pas toegepast als je
alle installatie-instellingen hebt doorlopen, en je kunt de partities met de
knop onderaan opnieuw terugzetten zolang het nog niet is toegepast :)

[1] http://xubuntublog.wordpress.com/2007/11/12/installing-xubuntu/
[2] http://www.23hq.com/Vincentt/photo/2589709/original
[3] http://www.23hq.com/Vincentt/photo/2589708/original

--