partities aanpassen en partities verwijderen

Herbert zoom01 op scarlet.be
Wo Nov 14 16:33:35 UTC 2007

Bedankt voor je reactie, ik heb hulp nodig bij het indelen van de partities.

Bij mijn vorige mail hoorde een screenshot van mijn partities maar die was te
groot om te posten.
dus hier het lijstje.

partion         Filesystem 	Label     	Size

sda1		ntfs		boot		78.20 GB
sda3		ext3				110.96 GB
unallocated					2.51 GB
sda4		ext3				54.86 GB
   sda2            extended			76.08 GB
   sda8    	ext3				51.62 GB
   sda9		linux-swap			2.24 GB
   sda7		linux-swap			2.51 GB
   sda6		linux-swap			2.53 GB
   unallocated					7.84 MB
   sda5		fat32				17.17 GB
unallocated					12.73 GB

Ik zal dus eerst alle partities verwijderen behalve mijn Vista (sda1) en
recover-partitie (sda5).
De swap partities kan ik niet verwijderen, verdwijnen die samen met de andere
partities ?

Als ik Ubuntustudio installeer krijg ik volgend scherm :
Guided - use entire disk
Guided - use entire disk and set up LVM
Guided - use entire disk and set up encrypted LVM
Manual

Wat kies ik, en hoe moet het verder om een home partitie te maken ?

Herbert Vercauteren.