KDE-menu leeg

Amedee Van Gasse amedee op amedee.be
Di Nov 13 15:56:23 UTC 2007

Op maandag 12-11-2007 om 22:56 uur [tijdzone +0100], schreef Jan Claeys:

> *.pps is gewoon hetzelfde als *.ppt (een MS Powerpoint-bestand dus),
> maar als je daar op dubbelklikt begint MS Powerpoint meteen met de
> presentatie (ipv de edit-modus).
>
> Lijkt me dat dat ergens verloren gegaan is in de MIME-database?

Van MIME-database gesproken: ik heb de indruk dat ik mijn volledige
MIME-database kwijt ben, evenals mijn complete KDE-menu.

Sinds een tweetal maanden, als ik een programma wil starten, doe ik dat
via "Commando uitvoeren" of via Konsole. dat is niet echt gemakkelijk
als er 275 programma's zijn die met "k" beginnen...

En bij om het even welk bestand dat ik open in Konqueror, komt hij mij
vragen met welk programma het geopend moet worden. Iedere keer opnieuw.
Ook als ik 'm zeg van mijn keuze te onthouden.

Screenshotjes:
http://amedee.be/nl/kde-menu-leeg
http://amedee.be/nl/kde-war

--