[Fwd: WPA wachtwoord draadloze verbinding verandert na opnieuw opstarten]

Alex van der Haring alexander.great op home.nl
Ma Nov 12 14:36:28 UTC 2007

a) Volgens mij verandert het wachtwoord op de labtop bij
netwerkinstellingen/draadloos/eigenschappen want als ik opnieuw opstart,
krijg ik geen draadloze verbinding op de labtop, en wel op een andere
computer hier in huis met het zelfde accespoint met het zelfde
wpa-wachtwoord. Als ik vervolgens op de labtop bij de
netwerkinstellingen/draadloos/eigenschappen alle bolletjes weghaal bij
netwerkwachtwoord, en opnieuw het wachtwoord intyp, dan wordt zoiets
gemeld als: "hardwareconfiguratie opnieuw instellen", en als dat
schermpje weggaat, dus dat is gebeurd, denk ik dan, dan heb ik weer
opnieuw verbinding draadloos. Dus ik kan het niet 100% hardmaken dat
iedere keer bij opnieuw opstarten dat wachtwoord verandert, maar ik kan
geen andere conclusie maken. Als andere mogelijkheid is nog wel open dat
het wachtwoord niet verandert, maar iedere keer bij opnieuw opstarten
niet doorkomt, of gemeld wordt of iets dergelijks.
b) inderdaad klopt het dat al die bolletjes niet het aantal ingetypte
tekens van dat wachtwoord vertegenwoordigen, heel goed van ubuntu om
niet zo maar het aantal tekens open en bloot te laten zien, maar het
leidt mij niet tot de oplossing.
Maar wat wel ? Ik ga in ieder geval die keyring mogelijkheden
bestuderen.

Op zondag 11-11-2007 om 15:00 uur [tijdzone +0100], schreef Martijn van
de Streek: