UMTS belt standaard uit met een profiel. Hoe schakel ik dit uit?

Mark Veenstra mark op woonschippax.nl
Ma Nov 12 10:16:25 UTC 2007

Hallo,

Heb een tijd geleden hier ook al een paar vragen gesteld over UMTS.
Momenteel heb ik mijn UMTS kaart werkend gekregen via het programma
umtsmon (http://umtsmon.sourceforge.com). Echter als ik nu mijn UMTS
kaart in mijn laptop steek, dan gaat hij eerst altijg gelijk uitbellen
met een profiel waarmee ik ooit heb getest. Zie volgende:

mveenstra op mhnote15:~$ ps -ef | grep ppp
root     10221     1  0 11:11 ttyS0    00:00:00 /usr/sbin/pppd call
kanguru_ttyS0
root     10228     1  0 11:11 ttyS1    00:00:00 /usr/sbin/pppd call
kanguru_ttyS1
1000     10242  9644  0 11:12 pts/0    00:00:00 grep ppp

Hoe kan ik ervoor zorgen dat als ik mijn UMTS kaart in mijn laptop steek
hij niet gelijk gaat uitbellen met het profiel kanguru_ttyS0 en
kanguru_ttyS1? Ben kwijt hoe dit ook alweer moest. Kan iemand me hiermee
helpen?

Mark