live cd start niet, windows crasht bij het opstarten,

Leonard de Ruijter leonardderuijter op solcon.nl
Za Nov 10 08:23:32 UTC 2007

Hallo Allen,

Ik heb een Laptop, een TOshiba A40. Hier is gisteren een nieuwe hd
ingezet(Samsung Spinpoint), en heb er gelijk een windows recovery
ingestopt. Deze gedraait en de pc opgestart. Ik kreeg eerst een
WIndows XP scherm, toen een scherm dat het opstarten werd voorbereid
of iets in die richting, en vervolgens een zwart scherm, en de pc
stond vast. De ubuntu livecd erin gestoken en proberen op te starten,
maar ook dit zonder resultaat, hoewel ik hier niet van een monitor
gebruik heb gemaakt, aangezien ik blind ben en er anders een ziend
persoon mee kijkt.

Wat zou het probleem kunnen zijn? de videokaart, of wat dan ook?
-
Groeten,
Leonard de Ruijter