Onderwerp : partities aanpassen en partities verwijderen

Auteur : Herbert
E-mail : zoom01 op scarlet.be
Datum : Za Nov 10 20:43:14 GMT 2007

Hallo,

Ik heb een nieuwe computer gekocht met daarop Vista ge´nstalleerd en er was
een partitie gemaakt om de computer naar de kooptoestand te zetten.

Omdat ik zou willen overschakelen naar Linux wil ik een tijdje Vista en Linux
naast elkaar gebruiken.  Ik heb Gutsy Gibbon ge´nstalleerd maar omdat ik later
ontdekte dat er Ubuntustudio bestond en ik muzikant ben heb ik ook dit
ge´nstalleerd.

Nu ik alles uitgetest heb lijkt voor mij de beste keuze een dualboot
Vista/Ubuntustudio.
Ik zou graag de homedirectory op een aparte partitie hebben, eventueel ook
bereikbaar vanuit Vista.

Kunnen jullie mij helpen om mijn systeem zo te zetten dat mijn harde schijf
volledig gebruikt wordt en mijn kooptoestand partitie blijft ?

In bijlage een screenshot van mijn partities:

sda  8 ubuntu studio
sda 4  ubuntu gutsy
sda 5 fat 32 recover partitie van windows
sda 1 vista

Hartelijk dank,

Vriendelijke groeten,

Herbert Vercauteren

---
Scarlet One, ADSL 6 Mbps + Telefonie, vanaf EUR 29,95...
http://www.scarlet.be/