Evolution

Martijn van de Streek martijn op foodfight.org
Wo Nov 7 18:55:07 UTC 2007

On Wed, 07 Nov 2007, hspostma wrote:

> Ik ben Ubuntu aan het verkennen en vindt het tot nu toe super.
> Vraag: Ik kan de agenda van Evolution niet vullen.
> Melding: U hebt een alleen-lezen agendabron geselecteerd.
> Ga naar agendaweergave en selecteer een agenda die afspraken kan accepteren.
> Waar vindt ik die?

Open Evolution, linksonder zie je nu de keuze voor "Post", "Adresboek",
"Agenda's", "Memo's", "Taken".

Klik op "Agenda's".

Je ziet nu op de plek waar de mailfolders stonden een lijst kalenders.
Klik onder "Op deze computer" op "Persoonlijk". Nu kun je afspraken
maken.

Als het dan nog niet werkt, moet je die mogelijk als standaard-kalender
instellen. Dit kan door met de rechter muisknop op de naam "Persoonlijk"
te klikken, en dan het vinkje "Aanmerken als standaardmap" aan te
zetten, en dan "OK" te kiezen.