cdrom device probleem

Jan Claeys ubuntu op janc.be
Wo Nov 7 14:36:46 UTC 2007

Op woensdag 07-11-2007 om 14:35 uur [tijdzone +0100], schreef YP:

> Ah! dit commando kende ik niet; we leren iets bij! dank je.

Zie mijn mail van 21 oktober, 20h49.  ;-)

> Nu, ik kan mis zijn, maar zou dat kunnen dat Ubntu die symlink-verwarring op
> haar pc gecreëerd heeft omdat wij zonder op te letten vanuit de DVD speler
> geïnstalleerd hebben ipv vanuit de Plextor brander ?
> Als Ubuntu (hal/udev/ik_weet_niet) geen verschil maakt tussen een aparaat die
> wel kan branden en ene die enkel kan lezen, is zoiets dan niet denkbaar ?

HAL weet perfect welke apparaten kunnen schrijven en welke niet.

De lijst met eigenschappen van een CD/DVD-drive die via HAL opvraagbaar
zijn, vind je hier in de HAL-specificatie:
<http://people.freedesktop.org/~david/hal-spec/hal-spec.html#device-properties-storage-cdrom>

--
Jan Claeys