dual boot UBUNTU en WINXP, probleem met slaapstand WINXP

Herman Kroon herm.kroon op planet.nl
Vr Nov 2 14:55:16 UTC 2007

L.s.,

Als bejaarde nerd heb ik ubuntu 7.10 gedownload en probleemloos weten te
installeren naast WINDOWS XP Home.
Echter als de laatste in de slaapstand staat start hij spontaan weer op
na een tijdje, welk programma dat doet weet ik (nog) niet, maar bij het
opstarten wordt dan automatisch UBUNTU geladen.
Als ik daarna voor de invoer van gebruikersnaam op Opties klik en kies
voor Herstarten, wordt WINDOWS XP normaal opgestart uit de slaap stand.
Hoe is het automatisch opstarten van UBUNTU (en eventueel van WIN XP...)
te verhelpen?

Tevens meldt de Systeem documentatie de UBUNTU versie 6.06 terwijl ik
toch echt de 7.10 versie heb gedownload !!

Vr. groet

Herman