ubuntu-nl Digest, Volume 30, Nummer 38

YP yellow.penguin op edpnet.be
Ma mei 28 08:02:14 UTC 2007

On Sun, May 27, 2007 at 05:27:34PM +0200, Herman wrote:
> ik heb een perfecte upgrade naar 7.04 gedaan, liep allemaal gesmeerd.
> maar de filmpjes op telegraaf en nu.nl doen het nog steeds niet.
> zie ook :  4. Re: Telegraaf Televideo (Han Bronsveld)

> ik heb flashplayer geinstalleerd en opnieuw opgestart maar het mocht niet
> baten.

> bij nu.nl kun je voor de linux Mplayer essentials ophalen, maar deze moeten
> geplaatst worden in
> /usr/local/lib/codecs/       en die kan ik ook niet vinden

Als je voor mplayer kiest, dan moet je de packages van medibuntu repo
installeren en aan je browser aanduiden dat hij die ipv totem moet
gebruiken;

nu ja, zoals Martijn zei, waarom niet toem zelf gebruiken?

het doel is dan dat je de gstreamrer0.10 plugins genaamd good, bad en ugly
bijinstalleerd, en nog meer van dat gstreamer gedoe;
dan heb je alle nodige codecs zonder meer.

Hier ook dachten we erst dat gstreamer geen kl... waard was, dat was fout
van ons: het principe van gstreamer lijkt te zijn: wij geven je al een
minimum bij, de rest voeg je toe naar mate je tegen de lamp loopt!!!

Dus heb niet bang van gstreamer en totem, het werkt allemaal perfect.

Vergeet ook niet als je toch nog voor mplayer gaat, om w32codecs mee te
installeren, anders heeft het echt geen nut om mplayer te installeren.

Mijn partner gebruikt mplayer met haar FireFox omdat je de weergave op volle
scherm of in 4/3 of anders makkelijk kan wijzigen.
Voor muziek, en ik bedole mp3 laat ze het systeem liefst totem en gsrreamer
gebruiken: je krijgt er een videoclip on teh fly gratis bij! dat maakt het
leuk om naar te kijken! maar iedereen z'n smaak.

Hope this helps.

Y P