samba - mac

Wilbert Claessens - PanSign Communicatie wclaessens op pansign.nl
Vr mei 18 12:55:55 UTC 2007

Goedemiddag,

In mijn netwerk heb ik een ubuntu fileserver staan waarmee ik met samba
toegang verleen aan o.a. mac werkstations.

Na het aanmaken van een extra gedeelde map op de server en herstarten van
samba komen enkel mac's niet meer op de fileserver.

Deze geven na het ingeven van gebruikersnaam en wachtwoord aan: "De alias
'SAMBASERVER' kan niet worden geopend omdat het originele onderdeel niet kan
worden gevonden".

De melding komt van een mac met OS X  10.3.9.

Het verwijderen van de extra gedeelde map en het updaten van samba heeft
niet geholpen.

Een aantal andere mac's en xp-stations hebben geen probleem.

Iemand een idee?

Alvast bedankt.

Gr Wilbert