Installatie ubuntu 6.06.1

Martijn van de Streek martijn op foodfight.org
Wo mei 16 13:58:54 UTC 2007

On Wed, 16 May 2007, Herman wrote:

> 1e    waar vind ik studie materiaal voor linux ubuntu, zowel grafisch
>       als van de dos prompt

Dat ding is niet de 'DOS' prompt, maar de shell. Je zou eens kunnen
zoeken naar een basishandleiding van Bash.

Wat ook goed werkt: druk een paar keer op TAB, je krijgt dan een lijst
van beschikbare commando's. Bijna al deze commando's hebben een
handleiding (man commandonaam).

> de installatie van ubuntu 6.06.1  mislukt steeds op het
> wachtwoord, elke keer als ik dat intyp zie ik eerst de tekst
> letterlijk, ik druk op enter de tekst verdwijnt er gebeurt niets , als
> ik dan weer invoer verschijnen er wel stippen op de
> plaats v/d tekst, maar dan krijg ik steeds een fout melding.  de
> installatie is perfect verlopen.  ook het opstarten verloopt perfect,
> allemaal oke 'tjes

Hoe bedoel je dit precies? Je moet met de tabtoets (of de muis) van veld
wisselen, niet met ENTER. Je installeert vanuit de grafische omgeving,
toch?