auto mount ndas disk

rene cleijpool rene op cleijpool.nl
Ma mei 7 16:43:38 UTC 2007

Goedendag allen,

Ik heb probleem bij het auto mounten van een ndas drive.
Voor backup doeleinden heb ik een disk in het net hangen die via ndas
protocol communiceert met mijn linux computer (als ik het goed begrijp).
Alles is geconfigureerd en werkt ook als ik het commando
mount /media/disk in type.

In fstab staat:
/dev/ndas-13009347:0p1 /media/disk reiserfs defaults,user 0 0

Nu zou ik graag deze schijf tijdens het booten mounten. Als ik het
opstartscherm volg (na indrukken Alt F1) zie ik dat het niet lukt.

de log file massage geeft:  registered device "TuxDisk" is offline

Ik vermoed dat de netwerk interface nog niet geladen is. Zodat kunnen?
Zo ja kan ik dan het mounten van deze disk vertragen in fstab?

Bedankt voor de hulp.

Groeten

René