/dev/cdrom in Ubuntu

Y P yellow.penguin op edpnet.be
Ma mei 7 16:12:12 UTC 2007

On Mon, May 07, 2007 at 01:42:32AM +0200, Jan Claeys wrote:
> Op zondag 06-05-2007 om 11:10 uur [tijdzone +0200], schreef Dennis
> Kaarsemaker:

> Anders gezegd: bij voorkeur moeten die programma's aangepast worden.

Tja, begin maar:
cdrdao (zoekt naar /dev/cdrecorder)
cdtool en zijn cdplay (zoekt naar /dev/cdrom)
growisofs (van het dvd+rw-tools, zoekt naar /dev/dvd)
etc... er zijn er nog meer ...

Wat zouden die in theorie moeten kunnen doen?

Nota: last but not least, DEZELFDE Pioneer DVR-111 brander heb ik in 2
pcs:
- bij de ene pc is het een /dev/scd0 zoals reeds verteld,
(en sata schijf sda)
- bij de andere pc bij m'n ouders is hij hda (en de sata schijf sda)
Begrijpen wie begrijpene kan, maar ik heb het soms lastig om te volgen

Y P