Te zacht geluid op laptop

arnospam op chello.nl arnospam op chello.nl
Zo mei 6 21:11:30 UTC 2007

Hallo,

Ik heb ubuntu feisty geinstalleerd op mijn toshiba laptop.
Wanneer ik muziek luister(xmms) of films bekijk(mplayer) heb ik een te laag volume. (Het is een dual boot en de windows geluidsterkte is op normaal nivo).
Binnen ubuntu kan ik normaal op 2 plaatsen het geluidsnivo aanpassen, in applicatie zelf en met volume regeling van de geluidskaart(luidspreker icoon rechtsboven bij een standaard install).
De schuif op de laptop zelf staan helemaal open.

Door dubbelklikken op het luidspreker icoon verschijnt een window 'Volume Control: Realtek ALC861(OSS mixer)'.
Op de playback tab staan beide schuiven(volume en in-gain) helemaal open en deze zijn niet gemute(geen rood kruis door luidspreker icoon daaronder).

Heeft iemand een idee waar ik dit moet zoeken?

Alvast bedankt,

Arno