xinerama

Jef Vdm jefke.vdm op skynet.be
Zo mei 6 18:52:02 UTC 2007

Hallo,

Tot hoeveel scherms kan je linux werken ?

Ik heb volgende configuratie op m'n desktop pc : (dit is een testopstelling)

1 x geforce 7300 Pci-express met 2 uitgangen
4 x geforce 5200 op pci met telkens 1 uitgang.

Dus totaal van 6 schermen.

Probleem :

Er zijn er maar 5 die willen werken.  Als ik de 5de wegcomentarieer in
xorg.conf werkt die 6de wel. Dat blijkt dus dat alle instellingen goed
staan.

Als je startx doe , dan zie je zo'n grijs sneeuwbeeld voor gnome start,
maar dit zie ik ook maar op 5 schermen en niet op 6 .

Iemand enig idee waar dit verkeerd zou lopen.

Kan Xorg maar 5 schermen aansturen misschien ?

Mvg

Jef