Ben ik een spammer?

Robert Spanjaard spamtrap op arumes.com
Vr mei 4 11:07:10 UTC 2007

On Fri, 04 May 2007 10:10:38 +0200, Thomas de Graaff wrote:

> Ik krijg de onderstaande mail-delivery failure notification in
> evolution. Het lijkt alsof ik een mail aan heel erg veel adressen stuur
> als ik de delivery attempt history zo bekijk... Die emailadressen zijn
> mij geheel onbekend.. Betekend dit dat ik een spammer ben?

Dat hoeft niet, maar de kans is wat groter dan wat bij zulke mails
gebruikelijk is. Als client staat jouw versie van Evolution vermeld,
en het IP-adres komt ook overeen met dat van jou. Er zijn dus twee
mogelijkheden:

1. De spam komt echt van jouw systeem.
2. De spammer heeft meer moeite dan normaal gedaan om jouw identiteit te
   kopiëren.

Als je logfiles hebt, zou ik die wel even nakijken. Dataverkeer in de
gaten houden heeft IMO niet veel zin, omdat er maar één mail verstuurd
wordt.

--
Regards, Robert                                      http://www.arumes.com