gebroken pakketten

Wilbert Claessens wclaessens op pansign.nl
Di mei 1 13:53:57 UTC 2007

Op 1-mei-2007, om 15:23 heeft Martijn van de Streek het volgende
geschreven:

> De naam is 'Ubuntu'
>
 > Oeps.. mijn fout.. Heb zelfs een poster voor m'n neus (the highway
to freedom) hangen... had ik toch goed moeten typen.

> Is het deze bug?
> https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/samba/+bug/88371

> Dan zou je je naam eraan toe kunnen voegen, dan heb je kans dat het
> belangrijker gemarkeerd wordt.
>
> Kijk ook eens op:
> https://answers.launchpad.net/ubuntu/+question/5608

> Dat is vreemd, dat duidt er nl. op dat er al een ander
> upgrade-proces ('apt') of 'dpkg' draait.

foutmelding het advies om in de terminal sudo apt-get install -f uit
te voeren.

admin op fileking:~$ sudo apt-get install -f
Pakketlijsten worden ingelezen... Klaar
Boom van vereisten wordt opgebouwd... Klaar
Vereisten worden verbeterd... Klaar
De volgende extra pakketten zullen geïnstalleerd worden:
   samba
Aanbevolen pakketten:
   smbldap-tools
De volgende pakketten zullen opgewaardeerd worden:
   samba
1 pakketten opgewaardeerd, 0 nieuwe pakketten geïnstalleerd, 0
verwijderen en 0 niet opgew aardeerd.
1 pakketten niet volledig geïnstalleerd of verwijderd.
Er moeten 0B/2845kB aan archieven opgehaald worden.
Na het uitpakken zal er 0B extra schijfruimte gebruikt worden.
Wilt u doorgaan [J/n]? j
Voorconfigureren van pakketten...
(Database inlezen ... 85907 bestanden en mappen geïnstalleerd.)
Voorbereiden om samba 3.0.22-1ubuntu3.1 te vervangen (met .../
samba_3.0.22-1ubuntu3.2_i386 .deb) ...
invoke-rc.d: dangling symlink: /etc/rc2.d/S91samba
dpkg: waarschuwing - verouderd pre-removal script gaf een foutcode 102
dpkg - script uit het nieuwe pakket wordt geprobeerd ...
invoke-rc.d: dangling symlink: /etc/rc2.d/S91samba
dpkg: fout bij afhandelen van /var/cache/apt/archives/
samba_3.0.22-1ubuntu3.2_i386.deb (-- unpack):
subproces nieuw pre-removal script gaf een foutwaarde 102 terug
Fouten gevonden tijdens behandelen van:
/var/cache/apt/archives/samba_3.0.22-1ubuntu3.2_i386.deb
admin op fileking:~$

Alvast bedankt voor jullie reacties.

gr Wilbert