booten via pc geeft kernel panic

WarrenHead warrenhead op gmail.com
Di Mrt 27 11:16:36 UTC 2007

Hallo lijst,

Ik probeer de ubuntu desktop install livecd te booten op een via
sp13000, maar dat lukt niet door een kernel panic.

In de help op de cd staat dat ik dat wel eens zou kunnen verwachten met
een via systeem; te verhelpen met de boot parameter 'pci=noacpi'.

Echter, nadat ik het mooie ubuntu keuze menu krijg met de opties:
- checkcd
- memtest
- install ubuntu

kan ik niets anders gebruiken dan de memtest optie.

De bootparameter blijkt namelijk geen verschil uit te maken bij de
andere opties van het menu. Waarschijnlijk omdat ik de optie niet op
goede plek zet?
Ik heb deze paramaters gebruikt voor en na de twee horizontale streepjes
(achter de overige default boot paramaters):
noapic nolapic pci=noacpi acpi=off

Wat zie ik over het hoofd?

(Ik heb de cd overigens gecontroleerd met md5sum en ook een andere cdrom
speler aangesloten. Op een andere machine kon ik de cd prima gebruiken
en ook cd check foutloos uitvoeren en afronden.)

Groeten, Warren