netwerkverbinding

Wesley S. profox op ubuntu-nl.org
Do Mrt 22 12:32:52 UTC 2007

Op 22-03-07 heeft toorged <toorged op planet.nl> het volgende geschreven:

>  Kan iemand mij op eenvoudige wijze uitleggen hoe ik verbinding kan maken
> met het internet.
>
> Al bij het installeren krijg ik de mededelingdat de netwerkkaart niet
> gevonden wordt.

En is dat bij de Desktop CD (grafische installatie via live desktop
omgeving) of de Alternate CD (tekstuele installatie) ?

En wat voor een netwerkkaart gebruik je? Bedraad of draadloos? En wat voor
chipset is het? In de meeste gevallen kan je dit achterhalen met het
commando "lspci" (zonder aanhalingstekens) voor PCI apparaten en met "lsusb"
(zonder aanhalingstekens) in geval van een USB netwerkkaart

Je krijgt met deze commando's wel meerdere apparaten, maar kijk of er iets
tussenstaat van "network" of "ethernet"

Deze commando's dien je in te geven in een terminalvenster, in geval van de
grafische desktop CD kan je hier geraken via het menu Toepassingen ->
Hulpmiddelen -> Terminalvenster

In geval van de Alternate cd: druk op CTRL+ALT+F2 en druk op een toets om de
console te activeren

--
Wesley Stessens <profox op ubuntu-nl.org>
Human Knowledge Belongs To The World - Antitrust (2001)