Wiimote in Ubuntu

Maikel Steneker maikel.steneker op gmail.com
Wo Mrt 21 20:14:31 UTC 2007

Hallo allemaal,

Een tijdje geleden heb ik een mailtje gestuurd met de vraag wie (wii :P)
geïnteresseerd was in het gebruiken van een Wiimote in Ubuntu.

Om duidelijk te maken wat ik precies wil bereiken:
http://www.ubuntuvideo.com/ubuntu_with_wiimote_and_dual_monitors

Een korte update:
In Windows heb ik met het programma GlovePIE (
http://carl.kenner.googlepages.com/glovepie_download) het voor elkaar
gekregen de Wiimote te laten werken in Windows. Zelfs zonder sensorbar kan
ik bijvoorbeeld Firefox of Google Earth volledig met de Wiimote besturen.
Voor games is dit natuurlijk helemaal ideaal. Ik kan niet wachten op een
script voor Doom 3!
Zowel de gewone Wiimote als de nunchuk werken perfect. Van knopjes tot
rumble tot bewegingssensoren, het werkt allemaal. Helaas heb ik de Classic
Controller nog niet kunnen uitproberen.

Nu ik dit heb bereikt, wil ik het geheel in Linux laten werken. Hopelijk
gaat dat lukken, en kan ik jullie precies vertellen hoe iets soortgelijks
als in het filmpje te bereiken is.

Hou de mailinglist goed in de gaten!

--
Maikel Steneker

Computer games don't affect kids, I mean if pac man affected us as kids,
we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening
to repetitive music