Ardour(2) vertalen

Maarten Grachten maarten.grachten op jku.at
Zo Mrt 18 01:15:28 UTC 2007

Hallo vertalers,

Voorzover ik weet is er tot op heden nog geen Nederlandse vertaling
beschikbaar van Ardour (de vrije harddisk-recorder, www.ardour.org ).
Daarom ben ik bezig de ardour-po file te vertalen. Ik loop tegen het
probleem aan dat er veel audio-specifieke termen gebruikt worden die
geen voor de hand liggend Nederlands equivalent hebben. Het lijkt me
daarom een goed idee om bij de vertaling ook het taalgevoel van anderen
te betrekken.

Ik heb een wikipagina opgezet met een lijst van de voornaamste begrippen
en hun Nederlandse vertaling:
http://waits.cp.jku.at/mediawiki/index.php/Dutch_Ardour_translation_issues
Wie geïnteresseerd is verzoek ik zijn licht er eens over laten schijnen.
Daarvoor is het trouwens denk ik wel handig als je zelf wat ervaring
hebt met audio-bewerking.

Hartelijk dank bij voorbaat!

Groeten,

Maarten Grachten