geluidskaart

Martijn van de Streek martijn op foodfight.org
Za Mrt 17 06:37:17 UTC 2007

On Fri, 16 Mar 2007, manuela wrote:

> Ik heb een via8235 GELUIDSKAART, onboard.... en die krijg ik niet
> geinstalleerd, althans onder windows doet hij het wel maar onder linux
> het niet.
> Ik heb al alsamixergui geinstalleerd maar nog steeds geen geluid.
>
> Wat kan ik nog meer doen????

Open een terminal (Toepassingen -> Hulpmiddelen -> Terminalvenster) en
voer het volgende commando in:

cat /proc/asound/cards

En stuur de tekst die tevoorschijn komt hierheen :)
Als het goed is staat de kaart daar tussen als hij gevonden wordt.

Alsamixergui is ook onnodig -- alles wat je daarmee kunt kan ook met de
'normale' mixer in Gnome (dubbelklik op het speaker-icoontje
rechtsbovenin de balk)