Ubuntu boek

Jaap Woldringh jjh.woldringh op planet.nl
Di Mrt 13 15:07:14 UTC 2007

Op dinsdag 13 maart 2007 15:04, schreef Vincent:
> Hallo, kan iemand mij een duidelijk Nederlandstalig Ubuntu boek aanraden?
>
> Bedankt,

Ik wil wel wat noemen, maar of ik die ook moet aanraden, dat weet ik niet:

1. Vorig jaar augustus is er een expertgids over Kubuntu uitgekomen van PCM.
Misschien kan je daar nog de hand op leggen.

2. Volgens comcol komt er op of na 31 augustus dit jaar een boek uit van
Sander van Vugt: Basicursus Ubuntu.
Nu is naar mijn mening SvV een veelschrijver waar ik niet zo gauw meer een
boek van zou kopen, maar niet iedereen hoeft het daar mee eens te zijn. In
elk geval zal het niveau van het boek wel voldoende laag zijn om het niet al
te moeilijk te maken er boek over Ubuntu te schrijven.

Beide teksten hebben natuurlijk wel het grote voordeel originele
nederlandstalige teksten te zijn zodat je niet afhankelijk bent van een
vertaler waarvan je maar moet afwachten of die wel begrepen heeft wat hij/zij
heeft vertaald (ik ben zelf vertaler van KStars en dergelijke, en ken de
vertaalproblemen).

Jaap