Probleem met Frostwire

André Berkenbosch aberkenbosch op orange.nl
Wo Mrt 7 15:59:47 UTC 2007

Op woensdag 07-03-2007 om 00:00 uur [tijdzone +0100], schreef Jan
Claeys:

> Nee, je had gewoon de nodige Java-pakketten uit de Ubuntu-pakketbronnen
> "moeten" installeren.  Installeer 'sun-java5-jre' voor programma's en
> eventueel 'sun-java5-plugin' voor Java applets in je browser.  (Vanaf
> Feisty is ook java6 beschikbaar.)
Ik heb precies gedaan wat je hebt gezegd. De pakketten via synaptic
toegevoegd. Daarna het volgende gestart in de terminal met het volgende
resultaat:
andrew op andrew-laptop:~$ frostwire
Starting FrostWire...
Java exec found in PATH. Verifying...
OOPS, you don't seem to have a valid JRE. FrostWire works best with Sun
JRE available at http://www.java.com
OOPS, unable to locate java exec in  /usr/lib/  hierarchy
You need to upgrade to JRE 1.5.x or newer from http://www.java.com
ls: /usr/java/j*: No such file or directory
OOPS, unable to locate java exec in  /usr/java/  hierarchy
You need to upgrade to JRE 1.5.x or newer from http://www.java.com
ls: /opt/j*: No such file or directory
OOPS, unable to locate java exec in  /opt/  hierarchy
You need to upgrade to JRE 1.5.x or newer from http://www.java.com
andrew op andrew-laptop:~$

Hoe nu verder? Kennelijk gaat Frostwire Java zoeken in de verkeerde
directory. Of wordt Java via synoptic in de verkeerde directory
geinstalleerd.
Wat moet ik nu doen om Frostwire aan de gang te krijgen?

> --
> Jan Claeys

Groeten van André Berkenbosch