ubuntu-nl Digest, Volume 31, Nummer 36

Ben Bridts ben.bridts op gmail.com
Ma Jun 18 11:56:25 UTC 2007

Date: Sun, 17 Jun 2007 23:29:57 +0200
> From: "Enlightment Arts" <info op enlightment.nl>
> Subject: computer start niet van cd op
> To: <ubuntu-nl op lists.ubuntu.com>
>
> Dag,
>
> Als totale beginner wil ik graag Ubuntu op een computer met W2000
> installeren. Hiervoor heb ik een vrije partitie bestemd. Ik heb de
> ubuntu-7.04-desktop-i386.iso gedownload en op een cd gebrand volgens
> instructies op het internet (CDBurnerXP Pro 3 Freeware gedownload en
> daarmee
> het iso-bestand gebrand). Daarna heb ik via setup de instructie aan de
> bios
> [...]
Ik heb ook een gelijkaardig probleem gekend. Ik kon booten met de cd, maar
hij liep dan vast bij het laden van de kernel.
Diskettestation uitzetten als opstartapparaat (en nog ergens een
beveiligening ivm booten afzetten) in het bios bleek de truk te zijn om het
wel aan de praat te krijgen... ofdat dit bij jou nu gaat helpen...proberen
gaat mee :-)

Groetjes
Ben