computer start niet van cd op

Matthijs ten Kate ubuntu op tenkate.net
Zo Jun 17 22:26:50 UTC 2007

Maryon,

Probeer eens een CD waarvan je zeker weet dat deze 'opstartbaar' is.
Bijvoorbeeld een XP installatie CD of iets dergelijks.
Werkt deze wel, dan is er toch iets mis gegaan met het branden van de
Ubuntu CD. Misschien heeft CDBurnerXP Pro z'n truukje dan niet goed
gedaan. Of kan de CDROM-speler de CD niet goed lezen (bijvoorbeeld door
CD-R's van slechte kwaliteit, op een te hoge snelheid gebrand, dat soort
problemen).
Werkt de XP CD ook niet, dan gaat er iets mis bij het opstarten.
Misschien zit er wel een bug in je BIOS (onwaarschijnlijk, maar niet
onmogelijk).

Mocht de XP CD het wel doen en je krijgt het echt niet voor elkaar om de
Ubuntu CD goed te branden, dan kun je ook nog overwegen om een geperste
Feisty CD te laten opsturen, Dennis heeft hier als het goed is stapels
van liggen. Aanvragen via ShipIt kan ook nog, maar dat duurt
waarschijnlijk langer.

Succes,

Matthijs

Op zondag 17-06-2007 om 23:29 uur [tijdzone +0200], schreef Enlightment
Arts: