Commando voor verwijderen overbodige bestanden

Amedee Van Gasse amedee op amedee.be
Di Jun 12 10:41:02 UTC 2007

On Tue, June 12, 2007 10:50, Desmet Dirk wrote:

> Hallo,
>
> Ik werk met Kubuntu 7.04 en ik vroeg mij af of er een commando via de
> terminal
> bestaat om overbodige restjes van bestanden, programma's (die terug
> verwijderd zijn) op te sporen en te verwijderen?

Dat soort bestanden noemt men in het Engels "cruft". Raad eens hoe het
programma heet om cruft te verwijderen? "cruft". Wat een verrassing! ;-)

Let op, gebruik dit op eigen risico en neem backups. Volgens
http://packages.ubuntu.com/gutsy/admin/cruft is het nog altijd
pre-release, en dat was het in Dapper ook al.

--
Amedee