Welke printer? was: Re: dual-boot installatie blijft steken in partitioning

Jan Claeys ubuntu op janc.be
Do Jun 7 22:39:54 UTC 2007

Op donderdag 07-06-2007 om 09:07 uur [tijdzone +0200], schreef J.M.
Cleijne:

> Dank je wel, ik had dus niet door, dat ik dat niet goed deed. Ik werk
> met thunderbird, volgens mij gaat het bericht nu wel goed door.

De Thunderbird-versie in Ubuntu 7.04 kan volgende plugin gebruiken:
<http://alumnit.ca/wiki/index.php?page=ReplyToListThunderbirdExtension>
(deze heeft overigens op z'n beurt één van twee andere extensies nodig,
zoals daar te lezen is)

> Dat dat makkelijker zou moeten zijn, had ik al begrepen, maar die
> "schuiven" waar je op doelt, en die ik ook in de handleiding van de
> Ubuntu site haalde, die verschenen niet. Alleen een scherm, waar ik
> getallen kon invoeren. Daarna moest ik de pertities zelf op een plek
> zetten en hun functie aangeven. Tja, da's voor een Linux-dummie echt een
> brug te ver. Ik heb het blijkbaar "per ongeluk" toch goed gedaan, met
> hulp van het Ubuntu-NL Forum.

Dat klinkt alsof je de manuele partitionering gekozen hebt (of dat het
installatieprogramma om een of andere reden alleen dat als optie gaf?).

> Via de website die je gaf vond ik een verdere link, ik schijn Lexmark
> drivers te kunnen gebruiken. Die heb ik gedownload, maar nu kan ik dus
> niet vinden waar ik ze precies neer moet zetten, om ze te laten werken.

Een closed source driver dan?  (Lexmark is over het algemeen niet bekend
om z'n ondersteuning voor "Linux" trouwens.)

> Deze printer is echter aan vervanging toe, dus ik maak me er niet druk
> over. Welke printers werken naar behoren onder Ubuntu?

Alles wat op bovenstaande site met 3 pinguins staat (of toch minstens 2,
zie eventueel ook het commentaar bij een specifiek model).
(En voor scanners zal er wel info staan op de site van "SANE".)

Hangt er ook van af wat je precies wil doen met die printer (ik heb
vorig jaar een monochrome laserprinter gekocht omdat ik toch nooit kleur
gebruik, en laserprinters sneller zijn en over het algemeen duidelijker
printen).

--
Jan Claeys