[vertaling] Bug in vertaling apt / dpkg?

Matthijs ten Kate ubuntu op tenkate.net
Do Jun 7 21:38:35 UTC 2007

Beste medevertalers,

Zojuist verscheen het volgende toen ik een pakketje installeerde via een
terminalvenster:

matthijs op simba:~$ sudo apt-get install wammu
Password:
Pakketlijsten worden ingelezen... Klaar
Boom van vereisten wordt opgebouwd
Reading state information... Klaar
De volgende NIEUWE pakketten zullen geïnstalleerd worden:
  vmware-player-kernel-modules-2.6.20-15
Gebruik 'apt-get autoremove' om deze te verwijderen.
De volgende extra pakketten zullen geïnstalleerd worden:
  libgammu0 python-gammu python-wxgtk2.6 python-wxversion
Voorgestelde pakketten:
  gammu python-gammu-doc wx2.6-doc wx2.6-examples
Aanbevolen pakketten:
  timidity python-bluez python-bluetooth
De volgende NIEUWE pakketten zullen geïnstalleerd worden:
  libgammu0 python-gammu python-wxgtk2.6 python-wxversion wammu
0 pakketten opgewaardeerd, 5 nieuwe pakketten geïnstalleerd, 0
verwijderen en 0 niet opgewaardeerd.
Er moeten 3358kB aan archieven opgehaald worden.
Na het uitpakken zal er 13,9MB extra schijfruimte gebruikt worden.
Wilt u doorgaan [J/n]?

Wat valt op... (behalve gedeelten die wel en gedeelten die niet vertaald
zijn)... regel 6 t/m 8. Volgens mij staat hier de verkeerde vertaling
bij een melding die eigenlijk zou moeten gaan over overbodige
pakketten.

Als iedereen het hier mee eens is - de volgende vragen:
1) Hoe vind ik het juiste bronpakket (ik vermoed apt of dpkg, apt-get is
in ieder geval geen bestaand pakket in Rosetta)?
2) Als ik het juiste bronpakket te pakken heb, hoe vind ik dan in
Rosetta de fout vertaalde tekst? Ik zie nergens een 'search for text
string' mogelijkheid oid. En aangezien dpkg alleen al 1016 vertaalbare
items heeft is het niet echt te doen om alle meldingen maar met de hand
na te gaan lopen.
3) Verder kan Apt niet vertaald worden in Rosetta (althans, dit wordt op
dit moment nog niet gedaan - 'The APT product is not set up for
translation in Launchpad.'), hoe hier mee om te gaan?

Thanks alvast, groet,

Matthijs