dual-boot installatie blijft steken in partitioning

Jan Claeys ubuntu op janc.be
Wo Jun 6 16:32:07 UTC 2007

Hoi,

Ik stuur deze conversatie terug naar de lijst, zodat men daar ook weet
dat het opgelost is, en heel misschien iemand op je andere vraag kan
antwoorden.

Tip: het standaard mail-programma in Ubuntu, Evolution, heeft de
mogelijkheid om naar de mailing list te antwoorden met Ctrl+L, terwijl
Ctrl+R naar de afzender antwoordt.  Andere mailprogramma's hebben ook
die mogelijkheid, eventueel via een plugin of extension (vb. de versie
van Thunderbird in Ubuntu).  Als jouw mail client het niet kan, gebruik
dan eventueel "iedereen beantwoorden".

Op woensdag 06-06-2007 om 14:39 uur [tijdzone +0200], schreef
jm.cleijne op zeelandnet.nl:

> Via de andere opties om te installeren kwam ik nergens, alleen
> foutmeldingen. Dus heb ik het via handmatig indelen gedaan. Na heel veel
> proberen zag ik kans de windowspartitie te halveren en toen liep de zaak
> vast. Maar: toen kreeg ik van iemand te tip om het nog eens te proberen,
> met de optie: " grootste vrije deel van schijf gebruiken"  en dat werkte!

Vreemd dat je die foutmeldingen kreeg.

> Ubuntu zette zich netjes op de vrije helft van harde schijf. Pffft wat een
> opluchting! Ik zag het even niet meer zitten eergisteren, dacht dat ik de
> zaak verknoeid had. Een andere optie zou zijn geweest om eerst Dapper te
> installeren, die doet het partitioneren makkelijker.

Normaal zou het in de 7.04 versie makkelijker moeten zijn: kiezen om het
naast Windows te zetten, de schuif links of rechts bewegen om te bepalen
hoeveel je voor elk OS wil gebruiken en klaar.  Op voorwaarde dat er
niks fout gaat uiteraard...

> Enfin, Ubuntu werkt: nu nog uitzoeken hoe ik m'n printer aan de praat
> krijg. (Dell AIO A920) Ik kan de driver niet geinstalleerd krijgen.

De beste website om info over printerondersteuning te vinden is:
<http://www.openprinting.org/>

Volgens die site is je Dell printer onder Linux jammer genoeg enkel
bruikbaar als "presse-papier"...
<http://www.openprinting.org/show_printer.cgi?recnum=Dell-Photo_AIO_Printer_920>

Blijkbaar heeft die printer, om goedkoper gemaakt te kunnen worden, zelf
geen processor aan boord die een pagina-beschrijving in één of andere
printeropmaaktaal omzet naar puntjes om af te drukken, en daarom moet
dat op je PC zelf gebeuren.  Jammer genoeg wordt de daarvoor benodigde
software enkel voor Windows gemaakt...

--
Jan Claeys