your mail

Amedee Van Gasse amedee op amedee.be
Vr Jun 1 08:31:33 UTC 2007

On Fri, June 1, 2007 10:08, Ronald Blijlevens wrote:
> Beste,
>
> Sorry. Ik dacht dat JIJ het was die die eis stelde. Maar jij bent juist
> diegene waar iemand het van eiste. Ik vind dat je wat meer voor jezelf
> mag opkomen en te stellen dat iemand anders blij moet zijn een antwoord
> op zijn vragen te krijgen. Een persoonlijk email is toch veel leuker dan
> zo'n mailinglist....
>
> groetjes,
>

> Ronald

Beste Ronald,

Ik ben blij dat dit misverstand uitgeklaard is.

Ik wil je toch wel even enkele algemene regels melden van mailinglijsten,
voor zover ik die door ervaring geleerd heb.

* Antwoord altijd naar de mailinglijst (tenzij het privé is), zo hebben
anderen ook iets aan je antwoord.
* Als je citeert, knip dan weg waar je niet op reageert.
* Schrijf steeds onderaan bij.
* Gebruik zinvolle onderwerpen. Schrijf eerst je email, en vat daarna je
bericht samen in enkele kernwoorden die je in de onderwerpregel zet.
* Antwoord niet met "me too", tenzij dit uitdrukkelijk gevraagd wordt.
* Maak je signature niet te lang. ASCII-art van meerdere regels lang is
uit den boze. (cowsay en vrienden)

Ik laat volledig in het midden of die regels "goed" zijn. Het is zoals
links of rechts rijden: ik heb geen idee welk van de 2 beter is, maar ik
pas me aan naar de plaatselijke gewoonte, om ongelukken te vermijden.

--
Amedee