Ubuntu op andere schijf instaleren dan windows

Jan Claeys ubuntu op janc.be
Vr Jul 20 01:49:32 UTC 2007

Op woensdag 18-07-2007 om 12:40 uur [tijdzone +0200], schreef Frans
Velzel:
> Ik wil graag Ubuntu op mijn pc (notebook) instaleren.
> Met de installatie opzich verwacht ik geen problemen, maar ik heb de
> volgende vraag:
>
> Aan mijn pc heb ik een externe harde schijf gekoppeld. Deze koppeling
> vindt plaats dmv een USB verbinding.
> In mijn PC zelf zit uiteraard ook een harde schijf, waarop Windows XP
> SP2 geinstalleerd is.
> Kan ik Ubuntu op mijn externe hardeschijf installeren en zodoende toch
> twee OS systemen naast elkaar hebben, namelijk Windows van mijn
> interne schijf en Ubuntu vanaf de externe schijf (zolang deze
> [...]

De kans is groot dat je problemen krijgt als je dit probeert (het is
mogelijk om op een externe harde schijf te installeren, maar met het
gewone installatie-programma zal het bijna zeker problemen geven).

Hoeveel schijfruimte heb je (vrij) op die laptop?

--
Jan Claeys