vakantie + Ubuntu-laptop + wi-fi/hotspot/internet

YP yellow.penguin op edpnet.be
Do Jul 12 20:47:45 UTC 2007

Hoi Jan:

On Sat, Jul 07, 2007 at 04:53:10PM +0200, Jan Claeys wrote:

> Als er geen in je laptop zit zal je dat nodig hebben ja (ik gok dat die
> niet ingebouwd zal zijn in zo'n oude laptop,

Nee, inderdaad.

>en dat er ook geen USB in
> zal zitten,

Toch wel, 1 slotje achteraan.

>dan blijft enkel PCMCIA/PC Card over).

Ik heb intussen een Hercules Wireless G in pcmcia-vorm besteld;
hopelijk geen 30 Euro in 't water: staat als "groen" dus volledig
ondersteund aangeduid op site mbt Linux en wi-fi.

> Als ze van Belgacom zijn zullen ze wel betalend zijn;

Intussen vernomen dat het van Skynet is.
Ze spreken van half uur gratis, dan 5 Euro/uur.

>voor sommige
> BC-klanten zal het wel inbegrepen zijn in hun andere abonnementen.

Idem Telenet, maar EDPNet.be biedt bijvoorbeeld niets hier omtrent, jammer.

> Normaal kom je met een browser automatisch op de login-pagina, waar je
> ook voor abonnementen (meestal minimaal 1 maand) of tijdsgebonden
> toegang kan betalen.  Misschien kan het ook via het hotel, dat zal je
> hen zelf moeten vragen.
>

> Je kan ook eens kijken of er in de buurt van je hotel geen gratis
> hotspot is, voor hotspots in de Benelux kan je zoeken op
> <http://www.hotspotsvinden.nl/>.

Schitterend! dat was wat ik als repairpunt nodig had om wel ergens te
kunnen beginnen.

Thanx,

YP