ben ik gehackt?

Frank Evers ubuntu-nl op frankevers.nl
Di Jul 10 12:33:44 UTC 2007

On 7/10/07, Martijn van de Streek <martijn op foodfight.org> wrote:

> Een 1024-bit key is VEEL moeilijker te raden dan een password ;)
>
> Je kunt het zelfs zo instellen dat die keys dan ook weer alleen vanaf
> bepaalde hosts werken.

> Sterker nog, er is gescand (zover ik kan zien). Geen idee wat, ik ken
> "relaxscan" niet. Je kunt ook overwegen aangifte te doen

Ik ben een beetje wezen browsen door de files die in die relaxscan
folder staan en er staan onderandere:
bash scripts, c programmas en 2 files van 14mb met username+passwd
combinaties. Programma's zijn genaamd pscan2, ssh-scan, pico(edit) ss
(voor sockets). Vrij ver-ve-lend...

Je zegt dat er 'gescand' is, maar dat kan eventueel nog geen schade
toegebracht hebben denk ik. In ieder geval ga ik mijn pc opnieuw
installeren.

De precieze inhoud van de folder mag ik van mijn gmail niet eens
versturen omdat er kwaadaardige code in zit. Ik weet ook niet of dit
iets gaat toevoegen als je deze files kunt zien. (of wel?)

(http://www.ecp.nl/download/Stappenplan_Aangifte_Computercriminaliteit1.pdf
- gericht op het MKB, maar ook toepasselijk op thuissituaties)

Misschien is het wat, maar of het effect zal hebben?
Bedank iig alvast voor de hulp.