Onderwerp : problemen installatie

Auteur : Vincent
E-mail : imnotb op gmail.com
Datum : Ma Jul 9 16:39:52 BST 2007

On 09/07/07, Rien de Groot <rmdegroot at terra.es> wrote:

>  Hallo,
>
> Er is een probleem met de installatie van Ubuntu 7.04.
> Ik heb de live CD gedownload, deze werkt prima.
> Ik heb deze CD op fouten laten checken, geen fouten volgens Ubuntu.
> Ik heb op mijn harddisk een partitie van 9 GB aangemaakt, die ik heb laten
> formatteren in Linux Ext3.
> Vervolgens heb ik de NIInstallatie Handleiding/Schijfindeling - Ubuntu
> Wiki geprint.
> Deze begint met ¨Het is beter de schijf handmatig in te delen etc..¨
> Vervolgens komt er een scherm waarop de partities staan die ik heb.
> [...]

Ik denk niet dat dit de fout verhelpt, zo veel verstand heb ik niet van
partitioneren, maar Ubuntu heeft minstens twee partitie nodig: niet alleen
de root (die slash dus / ) en een "swap", met het linux-swap
bestandssysteem. En als je, net als je in Windows hebt gedaan, al je
documenten op een partitie wilt hebben, dan kun je nog een derde partitie
maken (ook ext3) met als mount point "/home".

--
Vincent