Onderwerp : probleem van trilling in beeld op TFT mon

Auteur : YP
E-mail : yellow.penguin op edpnet.be
Datum : Vr Jul 6 22:01:54 BST 2007

Hallo Martijn, Jan en andere nVidia tipgevers,

ben eindelijk back met feedback:

On Sun, Jul 01, 2007 at 06:50:18PM +0200, Martijn van de Streek wrote:

> dit package:
> restricted-manager - manage non-free hardware drivers

Ok, ik heb dit gedaan samen met nvidia-settings en ook nvidia-glx-legacy
omdat er in de omschrijving sprake is van GeForce2 kaart, wat hier dus het
geval was;

resultaat is teleurstellend: reso kon niet meer hoger dan 800x600,
maar trilling lijkt nu weg; scherm is ook helemaal gevuld (geen rand).

Nu ja, heb scherm ook op andere plaats gezet. Weet niet of die trilling door
dichtheid van andere apparaten, laptop, voeding ofzo werd veroorzaakt.

Probleem met de nvidia driver: alle ikonen zijn weeral te dik.

Dus "one more time": vesa terug in xorg.conf gezet,
en wat bij die vriend met zijn Geforce 6600 niet leek te werken, werkt hier
wel; we gaan het voorlopig zo laten.

Hopelijk worden al die nVidia problemen ooit wat makkelijker opgelost,
'k weet dat de fabrikant zelf er voor iets tussen zit, niet de Linux
gemeenschap he!

Y P