Onderwerp : XTerm configfile in 6.06?

Auteur : Robert Spanjaard
E-mail : spamtrap op arumes.com
Datum : Wo Jul 4 19:34:08 BST 2007

On Wed, 04 Jul 2007 18:57:30 +0200, Martijn van de Streek wrote:

> Niet meer helemaal waar:
> http://mces.blogspot.com/2005/10/gnome-terminal-performance.html

Leuk, want ik baseer m'n uitspraak juist op die test, maar dan met 100000
herhalingen. Beide terminals staan op default-instellingen, dus ook de
schermgrootte (80x24):

xterm
real    0m26.815s
user    0m4.528s
sys     0m0.096s

gnome-terminal
real    1m23.302s
user    0m7.908s
sys     0m0.520s

Ik heb de test toen alleen wel op een ander systeem gedaan. (7.04-64).
Op 6.06-32 ziet het er inderdaad anders uit:

xterm
real    0m26.024s
user    0m10.017s
sys     0m0.720s

gnome-terminal
real    0m24.347s
user    0m7.968s
sys     0m0.628s

De verschillen in fullscreen-terminals (Alt-F*, ook allebei 80x24) zijn
trouwens nog groter.

7.04-64:
real    0m15.341s
user    0m6.784s
sys     0m8.473s

6.06-32:
real    1m17.568s (!)
user    0m7.372s
sys     1m10.060s (!)

Ik heb het idee dat de gebruikte hardware ook een grote rol speelt; het
gaat niet alleen om twee verschillende Ubuntu-versies, ze draaien ook op
verschillende systemen.

--
Regards, Robert                                      http://www.arumes.com