Onderwerp : XTerm configfile in 6.06?

Auteur : Jan Claeys
E-mail : ubuntu op janc.be
Datum : Wo Jul 4 21:02:38 BST 2007

Op woensdag 04-07-2007 om 16:51 uur [tijdzone +0200], schreef Robert
Spanjaard:

> Ja, maar die gebruikt wel 3x zoveel geheugen, en hij is langzamer. :-)

Gnome-Terminal (of preciezer: libVTE) is sneller dan xterm als je in
beide dezelfde fonts & fonttechnologie gebruikt (zie de link van
Martijn), en daarnaast kan xterm naar ik hoor nog steeds niet correct
omgaan met Unicode (UTF-8).

(Wie echt een "minimale" terminal nodig heeft die ook met Unicode om
kan, kijkt best naar 'urxvt'.)

--
Jan Claeys