Belastingaangifte programma onder Linux

Nico Veenkamp nico op veenkamp.nl
Di Jan 30 21:37:31 UTC 2007

Ik heb net het aangifteprogramma 2006 van de Belastingdienst gedownload.
Uiteraard gekozen voor de Linux versie. Ik heb overigens gekozen voor de
tarball versie. Toen ik wat later ook nog eens de autopackage versie
probeerde te installeren stopte deze direct met een foutmelding.

Wanneer ik het ib2006ux in een terminal start zie ik keurig het aangifte
programma. Het ziet er echter niet uit! Bij starten klaagt hij ook dat
bepaalde Fontsets niet aanwezig zijn. Het programma is oa met GTK+ en
WxWidgets gemaakt, dus wellicht hoort het ook zo?

Foutmelding is:
Gdk-WARNING **: Missing charsets in FontSet creation

Gdk-WARNING **:     JISX0208.1983-0

Gdk-WARNING **:     KSC5601.1987-0

Gdk-WARNING **:     GB2312.1980-0

Gdk-WARNING **:     JISX0201.1976-0

Iemand ook tegen dit probleem aangelopen? Is er een oplossing of is het
wachten totdat ze met een nieuwere toolkit werken?  Uiteraard kun je
natuurlijk altijd nog proberen de windows versie onder wine werkend te
krijgen, maar dat wil je  volgens mij niet.

Overigens ik installeer het op een up-to-date versie van Ubuntu DAPPER.

Nico