kaffeine codecs en wget-commando

Martijn Vermaat mvermaat op cs.vu.nl
Wo Jan 3 20:02:43 UTC 2007

Op woensdag 03-01-2007 om 20:36 uur [tijdzone +0100], schreef Johan van
Dijk:
> Kijk hier eens voor het installeren van multimedia programma's en codecs:
> http://ubuntuguide.org/wiki/Ubuntu_Edgy#Multimedia_Players_.26_Browser_Plug-ins
>
> [...]
>
> Die hele site is wel een aanrader, er staat een hele hoop nuttige
> informatie.

Kijk liever altijd eerst in de officiele documentatie [0] en als je het
daar niet kunt vinden zoek je het best eerst op de Wiki [1]. Daarna zoek
en/of vraag je op de mailing lists of op IRC.

Zie in dit geval [2] en [3] en voorlopig loont het nog wel het pakket
totem-xine te installeren in plaats van totem-gstreamer, hopelijk
verandert dat snel.

De versplinterde verzameling howto's en tutorials buiten de officiele
documentatie zijn helaas vaak van nogal lage kwaliteit en geven soms
zelfs ronduit slecht en schadelijk advies.

Ik weet niet hoe het zit met de Edgy variant van 'ubuntuguide.org', maar
deze guide vond ik bij voorgaande Ubuntu versies niet echt geweldig...

[0] https://help.ubuntu.com/
[1] https://wiki.ubuntu.com/
[2] https://help.ubuntu.com/6.10/ubuntu/desktopguide/C/codecs.html
[3] https://help.ubuntu.com/community/RestrictedFormats