Geen geluid

Martijn van de Streek martijn op foodfight.org
Ma Jan 1 19:31:34 UTC 2007

On Mon, 01 Jan 2007, Guido van de Luitgaarden wrote:

> Ik ben recent overgestapt van Mandrake 10 naar Ubuntu 6.06. Hoewel ik Ubuntu
> echt super vind, ben ik wel mijn geluid kwijt. Dat probleem had ik bij
> mandrake ook in KDE, maar niet in GNOME. Ik dacht dus dat het geen probleem
> zou zijn omdat gnome bij mijn Ubuntu-distro zat.
>
> Heb er eens op gegoogled en het blijkt een vaker voorkomend probleem te
> zijn, maar ik heb nog geen werkzame oplossing weten te vinden.

Wat voor 'n geluidskaart heb je? Welke staat ingesteld bij Systeem ->
Voorkeuren -> Geluid?

Kun je de inhoud van het bestand '/proc/asound/cards' eens meesturen?

En de output van het programma 'amixer' (die kun je opvangen door een
terminalvenster te openen, en dan 'amixer > amixer.txt' te doen; je hebt
dan een bestand 'amixer.txt' met de tekst die ik wil zien :))