server hardware

Dennis Spoelstra d.spoelstra op maxm.nl
Do Feb 15 21:54:45 UTC 2007

Hallo allen,

Ff voorstellen :

Ik ben Dennis Spoelstra, 35 jaar uit het noorden des lands en jarenlang
met diverse
besturingssystemen actief. Zowel beroepsmatig als uit hobbyisme.

Ik ben nieuw hier en geniet hoe ver deze distro al is, er zitten goede
zaken in.

Zelf ben ik me ook aan het oriƫnteren op een thuis servertje met ubuntu
erop.
Echter wil ik zuinig en goede prestaties van zo'n bakkie :o)
Mijn idee gaat uit naar een sempron 3000 of hoger op 35 watt met 1 gb
ram, 250gb hd, onboard vga
in een desktop behuizing :o) Ik hoop hiermee op max. 50 watt uit te
komen ...

Enkele zaken wat ik af wil handelen :
- samba
- mail met goed spam filter
- ssh
- php, apache en mysql (lokaal voor testen)
- download (sabnzbd)
- evt. weerstation opzetten
- media server (films, mp3 etc)
- backup server (voor de familie XP machine'tjes)
- asterisk (interne sip telefooncentrale)

Welke ervaringen hebben jullie met een zuinige server, prestatie en ubuntu ?
Welke software gebruiken jullie het meest ?

Groeten,

Dennis