6.10 live-cd "wil niet" ....

Jan Claeys ubuntu op janc.be
Di Feb 13 21:20:25 UTC 2007

On di, 2007-02-13 at 20:56 +0100, Ton Smal wrote:
> Allereerst : ik ben een beginneling op linux-gebied en wil me graag
> verdiepen in de Ubuntu-distributie. Uiteindelijk wil ik
> Linux-toepassingen gaan maken mbv Lazarus. (Ik heb nl. nogal wat
> ervaring met Delphi.)

FreePascal (de compiler) is redelijk stabiel tegenwoordig, maar Lazarus
lijkt me nog niet helemaal klaar voor "prime-time".  Nu ja, misschien
kan je met je ervaring daarbij helpen...  :)

> Ik heb de 6.06 en de 6.10 "live-cd" geprobeerd op een van mijn
> computers (een Intel Celeron/on board video). Beide cd's werkten prima!
>
> Ik heb ook beide cd's geprobeerd op een AMD Sempron/gforce-6600.
> De versie 6.06 werkte prima, maar ..... de versie 6.10 wilde niet.
> Deze versie gaf al snel in het begin een scherm vol "ellende" met
> zoiets als "... async....." en bleef in dat scherm vast zitten.
> Helaas kan ik het niet nauwkeuriger omschrijven omdat ik er (nog) te
> weinig verstand van heb.
>
> Misschien kan iemand me helpen....

Je kan een bug rapporteren, desnoods met een link naar een "screenshot"
van de crash gemaakt met een digitale camera als het niet anders kan.

Na het installeren van 6.06 zou je overigens ook kunnen proberen te
upgraden naar 6.10, misschien werkt dat wel (al ga ik geen garanties
geven, dat hangt van de oorzaak van het probleem af).

--
Jan Claeys