ssh-agent gedraagt zich vreemd

Amedee Van Gasse amedee op amedee.be
Ma Feb 12 22:58:29 UTC 2007

Nu heb iets vreemd aan m'n klomp.
Volgens seahorse zou ssh-agent niet draaien, maar dat is helemaal niet
waar. Ook andere ssh-programma's zeggen dat de sleutelbos-daemon niet is
gestart.
En toch...

amedee op saruman:~$ ps -A | grep agent
14669 ?        00:00:00 ssh-agent
15644 ?        00:00:00 ssh-agent
16600 ?        00:00:00 ssh-agent
16633 ?        00:00:00 seahorse-agent
16744 ?        00:00:00 seahorse-agent
17050 ?        00:00:00 seahorse-agent
17439 ?        00:00:00 ssh-agent

Het is begonnen nadat ik seahorse geïnstalleerd heb. Het eerste half uur
werkte dit prima, maar vanaf ik Jan Claeys z'n key toevoegde (sorry Jan,
echt waar!), begon dat spul vast te lopen, tientallen gpg-processen
namen samen 100% cpu in beslag, m'n load ging naar 9 en ik had een paar
zombie-processen.
Ik heb zo veel mogelijk van die gpg-processen netjes afgesloten en X
herstart. De zombies waren daarmee ook weg. Maar nu wil ssh-agent dus
niet meer.

Iemand een idee?
Ik vermoed dat ik een bug report ga moeten fileren voor seahorse, maar
ik wil eerst dit probleem opgelost krijgen. Ssh terug in orde krijgen is
toch wel nét ietsje belangrijker dan een gefileerde bug...

--
Amedee