GRUB: kiezen versies kernel-modules bij booten

Kristoff Bonne kristoff.bonne op skypro.be
Ma Dec 24 08:39:58 UTC 2007

Martijn,

> Niet. Dat is geen taak van grub :)

Misschien wel. Je kunt GRUB toch gebruiken om parameters door-te-geven
naar de kernel tijdens het opstarten.
Bestaat er geen optie waarbij je de kernel kunt booten en zeggen "jouw
kernel-name is niet '2.6.22-14-generic' maar
'2.6.22-14-generic-tvtuner'" (zodat hij ook daar zijn kernel-modules
gaat zoeken naar de modules)?

> Wat je het beste kunt doen is je zelf-gecompileerde kernelmodules voor
de nieuwste kernel
> (her-)compileren.

Dat is wat ik gedaan heb. Die "v4l-dvb-experimental" modules worden
enkel als source geleverd en moet je manueel compileren en installeren.
Toch krijg ik die foutmelding.

Ik weet niet als het zou helpen om de oorspronkelijke kernel-source van
de gspca module te hercompiler en bovenop de bestaande modules te
instaleren.

Mijn probleem is een beetje dat ik dan bij de volgende ubuntu die mee de
kernel aanpast terug dezelfde problemen ga hebben.

Cheerio! Kr. Bonne.